سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایرنا نوشت: بررسی های مرکز افکار سنجی گالوپ نشان می دهد که میزان رضایتمندی مردم آمریکا از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور دو سلف وی به ترتیب "جرج دبلیو بوش " بالاتر اما از "بیل کلینتون" کمتر است.

بنابر داده های موسسه نظرسنجی گالوپ که از سال 1937 به میزان محبوبیت و عدم محبوبیت روسای جمهوری آمریکا پرداخته است، نشان می دهد که میانگین نرخ محبوبیت اوباما در سال 2014میلادی 47درصد بوده است.

تازه ترین آمار موسسه نظرسنجی گالوپ در مورد میزان محبوبیت اوباما مربوط به سال 2016میلادی است.

بنابر داده های موسسه گالوپ اوباما بین 11 تا 13 ژوئن 2016میلادی( 22 تا 24 خردادماه ) 50 درصد میزان محبوبیت اوباما بود.
بنابر آمار موسسه نظرسنجی گالوپ، اوباما در سال 2009میلادی با 76درصد، بالاترین میزان محبوبیت را درمیان مردم آمریکا را داشته است و در سال 2011 با 37درصد کمترین میزان محبوبیت.

این درحالی است که نرخ میانگین محبوبیت جرج دبلیو بوش در دوره (2001تا 2009 ) 49.4 درصد اعلام شده است.
بنابر همین آمار، میانگین نرخ محبوبیت بیل کلینتون در دوره (1993-2001) نیز 55.1درصد بود.

بنابر داده های موسسه نظر سنجی گالوپ بالاترین میزان نرخ محبوبیت مردم آمریکا از جرج دبلیو بوش 92درصد و مربوط به سال 2001میلادی است و پائین ترین نرخ محبوبیت وی نیز 19درصد و به سال 2008میلادی ، پایان دوره ریاست جمهوری وی باز می گردد.

بالاترین نرخ محبوبیت بیل کلینتون نیز مربوط به سال 1998میلادی است که 73درصد بود، پائین ترین نرخ محبوبیت وی نیز 36 درصد درسال 1993میلادی است.



      
ایسنا:پیش‌بینی می‌شود حدود 600 هزار حاجی برای زیارت شهر مدینه وارد این شهر شوند.

 سخنگوی وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد نزدیک به 600 هزار نفر از حجاج امسال برای بازدید از مسجد پیامبر (ص) وارد فرودگاه مدینه می‌شوند و تمامی تدابیر لازم برای مدیرت جمعیت زیاد در فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز مدینه اندیشیده شده است.

«حاتم القادی»، ‌سخنگوی وزارت حج و عمره عربستان همچنین عنوان کرد، 14 محل استراحت برای ارائه خدمات به زائران در فرودگاه شهر مدینه وجود دارد.

اولین گروه از حجاج امسال روز اول ذیقعده از ملیت‌های گوناگون وارد خاک عربستان شدند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان حج عربستان، تعداد حجاج امسال برابر با سال گذشته است و به دلیل عملیات عمرانی توسعه مسجدالحرام و در دیگر اماکن متبرکه سهم حجاج خارجی 20 درصد و سهم حجاج داخلی 50 درصد کاهش یافته است.

«خالد الهربی»، رئیس امور حج و عمره فرودگاه جده نیز عنوان کرد 14 استراحتگاه برای میزبانی از حجاج از کشورهای گوناگون در نظر گرفته شده، ضمن این که 42 پیشخوان برای بررسی پاسپورت و 120 ایستگاه  بازرسی برای سهیل روند سفر حجاج تدارک دیده شده است.



      
ایسنا: مقدار 500 لیتر مایع ظرفشویی تقلبی و جعلی، آماده عرضه به بازار در یک منزل مسکونی در شهرستان آزادشهر توسط بازرسین اداره صنعت ،معدن و تجارت این شهرستان کشف و ضبط شد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، قربانعلی محمدی پهلوانلو سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آزادشهر گفت: با عنایت به گزارش‌های مردمی به ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان، مبنی بر تولید و عرضه مواد شوینده تقلبی و غیر مجاز در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان آزادشهر، بازرسان این اداره طی چندین نوبت بازرسی از محل و با هماهنگی قبلی و به اتفاق کارشناسان شبکه بهداشت و مامورین آگاهی شهرستان و همچنین پس از طی مراحل قانونی (حکم قضایی)، از منزل مورد نظر بازدید کردند و در نهایت مقادیر زیادی قوطی خالی با برندهای "جام" و "پریل" آماده پر کردن محتویات غیر مجاز ظرفشویی و همچنین مقدار 250 لیتر نیز در قوطی های پر شده، آماده عرضه به بازار، کشف و ضبط و جهت بررسی لازم و امحاء، تحویل شبکه بهداشت شهرستان آزادشهر شد.

محمدی پهلوانلو ، ضمن تشکر از اطلاع رسانی به موقع شهروندان عزیز، به اشخاص سودجو که قصد تولید و عرضه کالاهای تقلبی و جعلی را دارند اخطار داد که مراجع نظارتی و قانونی با ارتکاب اینگونه جرائم که سلامتی مردم را به خطر می اندازند به شدت برخورد کرده و آنان را بر اساس قانون به سزای اعمال ناشایست خود خواهند رسانید.



      
ایرنا نوشت: شمار قربانیان انفجار تروریستی که صبح امروز همزمان با نخستین روز کاری هفته در بیمارستانی در شهر ?کویته? مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان داد، تا این لحظه دست کم به 30 کشته رسیده و دهها نفر دیگر مجروح شده اند.

پلیس کویته اعلام کرد: علاوه بر انفجار، تیراندازی هایی هم در محل رویداد این حمله تروریستی انجام شد.

هنگام وقوع این حمله تروریستی، تعداد زیادی از وکلای این شهر در اعتراض به کشته شدن یکی از وکلای ارشد کویته که جسد وی به این بیمارستان منتقل شده بود، در این بیمارستان تجمع کرده بودند.

به همین دلیل احتمال می رود تعدادی از جان باختگان این حمله تروریستی از وکلا باشند.
یکی از تصویربرداران شبکه خبری "آج تی وی" پاکستان که برای پوشش خبری و تصویر تجمع وکلا در محل یافته بود، نیز کشته شده است و تعدادی از دیگر خبرنگاران و تصویربرداران هم مجروح شده اند.

مسئولان بیمارستان مرکزی شهر کویته گزارش دادند: با توجه به اینکه حال تعداد زیادی از مجروحان وخیم است، احتمال افزایش شمار کشته شدگان این انفجار تروریستی وجود دارد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت انفجار امروز در شهر کویته را به عهده نگرفته است.



      
درنظرسنجی فاکس نیوز از مردم آمریکا در برابر این سئوال که "کدامیک از نامزدها اخلاق مناسب تری دارد" 64 درصد گفتند که هیلاری کلینتون از این نظر مناسب تر است.
واحد مرکزی خبر نوشت: درنظرسنجی فاکس نیوز از مردم آمریکا در برابر این سئوال که "کدامیک از نامزدها اخلاق مناسب تری دارد" 64 درصد گفتند که هیلاری کلینتون از این نظر مناسب تر است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، نظرسنجی ها نشان می دهد مردم آمریکا از نظر اخلاقی، هیلاری کلینتون را به دونالد ترامپ ترجیح می دهند.

رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای تعیین تکلیف سکاندار آتی کاخ سفید با شدت و حدت ادامه دارد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات پاییز آمریکا از شیوه های مختلف برای جلب نظر مردم آمریکا برای انتخابات چهارم نوامبر استفاده می کنند. این درحالی است که برخی سخنان و مواضع تند ترامپ سبب بروز واکنشهایی در داخل آمریکا شده است. نظرسنجی ها نیز موید همین مسئله است.

درنظرسنجی فاکس نیوز از مردم آمریکا پرسیده شد که از بین دو نامزد انتخابات، کدامیک اخلاق و روحیات مناسب تری دارد که رئیس جمهور آمریکا شود.

64 درصد از آمریکایی ها گفتند که هیلاری کلینتون از این نظر مناسب تر است. 37 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی چنین نظری درباره ترامپ داشتند. اما 61 درصد آمریکایی ها می گفتند ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، اخلاق مناسبی ندارد.

در نظرسنجی جداگانه ای که روزنامه واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز انجام دادند این سوال مطرح شد که کدامیک از دو نامزد نهایی انتخابات آمریکا، صادق و قابل اعتماد است.

38 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند هیلاری کلینتون فردی صادق و قابل اعتماد است حال آنکه سی و شش درصد آمریکایی ها چنین دیدگاهی درباره ترامپ داشتند.

سوال دیگر این نظرسنجی آن بود که کدامیک از این دو نامزد، شخصیت و خلق و خوی بهتری دارد تا رئیس جمهور آمریکا شود.
59 درصد آمریکایی ها در این نظرسنجی اعلام کردند هیلاری کلینتون شخصیت و اخلاق بهتری برای ریاست جمهوری دارد. سی و سه درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی، ترامپ را دارای شخصیت و خلق و خوی بهتری برای سکانداری کاخ سفید توصیف کردند.



      
<      1   2   3   4   5   >>   >