سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز ثبت نام در رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور از 23 مردادماه


محمد محسن صدر با اشاره به آغاز ثبت نام در رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور از 23 مردادماه گفت: طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، علاوه بر داوطلبانی که درکنکور سراسری ، مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی شده اند و متقاضی شرکت در رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی هستند، کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 95 ثبت نام نموده ولی در جلسه آزمون غایب بوده اند و همچنین متقاضیانی که در آزمون مذکور ثبت نام ننموده اند، نیز می توانند در رشته های تحصیلی آزمون سراسری 95 که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت خواهد گرفت، انتخاب رشته نمایند.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ضمن تبریک به پذیرفته شدگان کنکور 95 افزود: انتخاب رشته بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، منحصرا به صورت اینترنتی و از روز شنبه 23 مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود و تا 28 مردادماه ادامه دارد.
وی یادآور شد: اطلاعات تکمیلی درخصوص رشته های بدون آزمون از تاریخ 21 مردادماه در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
   





 
 
امتیاز دهی
 
 



      

1395/5/24 یکشنبه

بدون شک باید دانشگاهی را انتخاب کرد که بتواند خروجی و نتیجه قابل قبولی بدهد یعنی اگر قرار است 4 سال وقت خود را برای ادامه تحصیل بگذاریم بدانیم پس از آن در آزمون های استخدامی یا آزمون های مقاطع بالا امکان موفقیت وجود دارد.



اکنون نوبت به انتخاب رشته که در واقع به نوعی انتخاب مسیر زندگی فرد هم هست فرا رسیده است.

به گزارش روابط عمومی،یوپنا نوشت: به طور طبیعی برخی انتخاب ها در زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است که حتی تا پایان عمر آثار این انتخاب در زندگی انسان موثر خواهد بود.

انتخاب رشته و محل دانشگاه بدون شک پس از ازدواج مهم ترین انتخاب در زندگی محسوب می شود و یک انتخاب درست می تواند آینده هر فردی را تضمین کند.

بدون شک باید دانشگاهی را انتخاب کرد که بتواند خروجی و نتیجه قابل قبولی بدهد یعنی اگر قرار است 4 سال وقت خود را برای ادامه تحصیل بگذاریم بدانیم پس از آن در آزمون های استخدامی یا آزمون های مقاطع بالا امکان موفقیت وجود دارد.

یک دانشگاه خوب باید دارای خصوصیاتی همچون، ارزان بودن، دسترسی آسان و سبک آموزشی آن به گونه ای باشد که فرد قادر به ارائه معلومات خود در آزمون های مختلف باشد.

بخشی از صحبت های نفر اول آزمون وکالت کشور در این زمینه قابل توجه است؛ علی اکبر غلامی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نور و رتبه یک آزمون وکالت سال 94 در گفت و گویی بیان داشت: من در سال 80 با رتبه 500 در رشته هوا و فضا در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدم و پس از فارغ التحصیلی در سال 91 با کشف استعداد خود در رشته حقوق، دانشگاه پیام نور را برای تحصیل انتخاب کردم.
غلامی که در طول دوران تحصیل، در شرکت بازرگانی خود مشغول به فعالیت بوده افزود: در کمتر دانشگاهی، دانشجویان ملزم به مطالعه منابع اصلی رشته خود هستند و بنده این موضوع را در جمع مسئولین دانشگاه پیام نور مطرح کردم که دانشگاه پیام نور راه درستی را برای آموزش دانشجویان خود انتخاب کرده است.
وی یادآور شد: علاوه بر کتاب محور بودن و شیوه برگزاری غیرحضوری کلاسها (به جز دروس عملی و آزمایشگاهی) در دانشگاه پیام نور، هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز پائین تر از همه دانشگاه های شهریه ای است.
به گزارش یوپنا، اگر بدانیم در آخرین رتبه بندی دانشگاهها، پیام نور جزو ده دانشگاه اول ایران از نظر کیفیت آموزشی است و تیم های ورزشی این دانشگاه و دانشجویان آن در مسابقات مختلف جهانی و منطقه ای مدال های رنگین کسب می کنند، در انتخاب این دانشگاه مصمم تر خواهیم شد.

نه تنها نفر اول آزمون وکالت بلکه به گواه آمار سازمان سنجش، دانش آموختگان کارشناسی پیام نور بیشترین آمار قبولی در دانشگاههای دولتی در مقطع ارشد را داشته اند و شاید دلیل عمده این مسئله منبع محور بودن این دانشگاه و تاکید بر آموزش مفهمومی دروس است.

جالب این که بندرت فارغ التحصیل دانشگاه پیام نوری را پیدا می کنیم که بیکار باشد و از این حیث دانشگاه پیام نور رکورد دار است چرا که بزرگترین جامعه دانشجویی را نیز در خود جای دارد و سیستم تحصیل آن به گونه ای است که فرد با دانش کافی از دانشگاه خارج شده و بازار کار به او نیاز پیدا می کند.

تحصیل همزمان با کار، زمینه ادامه تحصیل را برای شاغلان و حتی زنان خانه دار نیز فراهم ساخته و از این بابت محدودیتی برای ادامه تحصیل در پیام نور وجود ندارد.

از مزایای عمده تحصیل در دانشگاه پیام نور ارزان قیمت بودن شهریه این دانشگاه است که حتی از همان ترم اول امکان دریافت وام بدون سود برای پرداخت شهریه وجود دارد و می توان گفت هیچ دغدغه ای از نظر مالی برای مشتاقان تحصیل در این دانشگاه وجود ندارد.

انتقال آسان از واحدی به واحد دیگر در دانشگاه پیام نور امتیازی است که براحتی از آن نمی توان گذشت و این جابجایی راحت موجب شده تا داوطلبان هیچ نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند و رشته دلخواه خود را در هر نقطه ایرای زمین که اراده کنند در این دانشگاه تحصیل کنند.

تحصیل همزمان در دو رشته یک امتیاز انحصاری در دانشگاه پیام نور است که طالبان علم به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

به هر روی دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران که در 64 کشور دیگر نیز حضور فعال و موثر دارد، با جمعیت قابل قبول دانشجویی توانسته کارنامه درخشانی از خود بجا بگذارد.

   





 
 
امتیاز دهی
 



      
1395/5/26 سه شنبه
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر:
امکان ارتقا دانش مربیان مهد کودکها در دانشگاه پیام نور فراهم است


دکتر محمد رضا بحرانی : راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک در دانشگاه پیام نور برای ارتقاء دانش مربیان مهد کودک و تحقیق درخصوص توسعه مهد کودک های استان درقالب پایان نامه های دانشجویی فرصت مناسبی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، رییس این دانشگاه در دیدار با مدیران اداره کل بهزسیتی استان بوشهر گفت: دانشگاه پیام نور می تواند فرصت مناسبی برای ارتقائ دانش مربیان مهد کودک ها فراهم نماید .
دکتر محمد رضا بحرانی افزود: در کشور های توسعه یافته ارزش و جایگاه یک مربی مهد کودک از یک استاد دانشگاه پایین تر نیست و هنگامی که بهزیستی خواستار ارتقا وضعیت مهد کودک باشد دانشگاه نیز به عنوان همیار می تواند دراین موضوع با این اداره همکاری لازم نماید و می توانند با کمک همدیگر اهمیت موضوع آموزش قبل از دبستان را برای جامعه مشخص تر نمایند.
وی افزود:هرکشوری که بخواهد توسعه را به صورت زیر بنایی دنبال کند لازم است که سرمایه گذاری خود را از آموزش و پرورش و پیش از دبستان آغاز نماید هرچند که در کشور ما بخاطر دیر بازده بودن این موضوع توجه کمتری به آن می شود.
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: در سال جاری رشته روانشناسی بالینی کودک درمقطع کارشناسی ارشد دراین دانشگاه راه اندازی شده است که این موضوع می تواند فرصت بسیار خوبی برای ارتقائ سطح علمی مربیان مهد کودک دراستان و همچنین تحقیق در خصوص توسعه مهد کودک های استان بخصوص در قالب پایان نامه های دانشجویی را فراهم سازد.
وی ادامه داد:کلیه مربیان مهد کودک ها می توانند دوره های رسمی تحصیلی را در دانشگاه پیام نور بگذرانند که هیچ گونه هزینه ای نیز برای بهزیستی نخواهد داشت.
معاون اجتماعی بهزیستی استان بوشهر گفت: هم اکنون حدود هفت درصد از کودکان استان در مهد کودک ها حضور دارند که دلیل کم توجهی به این موضوع مباحث مالی خانواده ها،عدم ارائه سرویس های لازم در مهد کودک ها و همچنین لزوم فرهنگ سازی در این زمینه است.
مهر افشار افزود: یکی از معظلات مهد کودک ها کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده است و اغلب نیروها تحصیلات غیر مرتبط دارند که دانشگاه پیام نور می تواند باتوجه به مزیت هایی همچون کلاس های نیمه حضوری، شهریه پایین،گستردگی مراکز و واحدها ، زمینه ارتقائ دانش مربیان مهد را فراهم نماید.
معاون دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز گفت: دانشگاه پیام نور از لحاظ کیفیت آموزشی جزء دانشگاه های برتر کشو است و از لحاظ نرخ شهریه پایین ترین میزان شهریه را دریافت می کند. از لحاظ سنجش دانشجویان نیز همواره ازمون های بسیار دقیقی برگزار می نماید ودر تمام کشور گستردگی دارد همچنین کلاس های نیمه حضوری این دانشگاه فرصت مناسبی را برای شاغلین ایجاد می نماید.
مهندس مهدی نامدارزادگان افزود:این دانشگاه همچنین امکان برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی را و برگزاری کارگاه های تخصصی و هدایت پایان نامه های تحصیلی با موضوع مهد کودک ها را دارد.
   





 
 
امتیاز دهی
 



      
ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در روزنامه اعتماد نوشت: روحانی در سال 92 با طرح شعارها و توجه به مطالبات اکثریت شهروندان روی کار آمد. مردم با تصور اینکه این برنامه‌ها قابل تحقق است به روحانی رای دادند.
ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در روزنامه اعتماد نوشت: روحانی در سال 92 با طرح شعارها و توجه به مطالبات اکثریت شهروندان روی کار آمد. مردم با تصور اینکه این برنامه‌ها قابل تحقق است به روحانی رای دادند.

 همچنین اصلاح‌طلبان با متقاعد کردن آقای عارف به کناره‌گیری از روحانی حمایت کردند و او به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد. اگر بخواهیم ببینیم امروز به چه میزان از برنامه‌ها و مطالباتی که جامعه داشت جامه عمل پوشانده شده، به وضوح می‌توان دید هر جا که آقای روحانی از نیروهایی که به برنامه‌های دولت اعتقاد داشتند، استفاده کرده برنامه‌های آقای روحانی تا حد زیادی محقق شده است.

مصداق بارز آن دیپلماسی و وزارت امور خارجه است. با توجه به اینکه ظریف به برنامه‌هایی که روحانی دنبال می‌کرد معتقد بود توانست در مذاکرات هسته‌ای به توافق با کشورهای قدرتمند جهان برسند. در دیگر حوزه‌هایی چون عرصه سیاسی نمی‌توان وضعیت کشور در دوره آقای روحانی را با دولت پیشین مقایسه کرد. فضا به نسبت بهتر شده است و شاهد تحولی ساختاری در این حوزه هستیم. لیکن با توجه به مطالباتی که جامعه دارد و برنامه‌هایی که آقای روحانی در سال 92 مطرح کرد انتظار بود کسانی که درهیات دولت قرار می‌گیرند، کسانی باشند که معتقد به سیاست‌های دولت باشند تا بتوانند درپیشبرد این برنامه‌ها گام‌های جدی و اساسی بردارند.

 سنگ اندازی‌ها، مخالفت‌ها و موانعی که آقای روحانی با آن درگیر است بر کسی پوشیده نیست. لیکن مردم باید احساس کنند که دولت در آن مسیری که وعده داده شده گام برمی‌دارد. نیروهایی که در حوزه‌های مختلف پرچمدار برنامه‌های روحانی هستند می‌توانستند توانمند‌تر باشند. مردم مطالبات جدی در عرصه اقتصادی دارند و با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه هستند و لذا انتظاراتی از دولت داشتند که به نحو مطلوب محقق نشده است. شاید بخشی از دلایل این امر به این موضوع برمی‌گردد که دولت از نیروهای دارای توان لازم استفاده نکرده است. در حوزه سیاسی نیز اگر چه گشایشی به وجود آمده و فعالیت احزاب و تشکل‌های مدنی بسیار بهتر از زمان دولت پیشین است اما همچنان دولت می‌توانست بسیار بیش از آنچه هست از اختیارات خود برای بهبود این حوزه بهره بگیرد.

در حوزه فرهنگی گام‌های خوبی از سوی دولت برداشته شده است اما کافی نیست. با سر کار آمدن مجلس دهم آقای روحانی این فرصت را دارد که از نیروهای توانمند‌تری در کابینه بهره گیرد. مجلس نهم در تشکیل کابینه دولت روحانی موانعی را ایجاد کرده بود. در سال 95 این امید به وجود آمد که دولت در ساختار کابینه تغییراتی انجام دهد. اکنون مانع برطرف شده است و انتظار این است که آقای روحانی خانه تکانی انجام دهد تا هم مردم دلگرم‌تر شوند و با صندوق‌های رای قهر نکنند و هم عقبه رای آقای روحانی یعنی اصلاح‌طلبان بتوانند همچنان بر کاندیداتوری آقای روحانی وفاق داشته باشند.

 توفیق آقای روحانی در دوره دوم در گرو این دو امر است. اینکه مشارکت مردمی بالا باشد و مردم با صندوق‌های رای قهر نکنند و همچنین اینکه اصلاح‌طلبان همچنان از دولت حمایت کنند. هر یک از این دو مساله اتفاق نیفتد به ضرر آقای روحانی در انتخابات سال96 خواهد بود. این اتفاقات در کنار تلاش‌هایی که مخالفین دولت انجام می‌دهند که برای بار اول رییس‌جمهور تک‌دوره‌ای باشد و با توجه به درصد رایی که در دوره اول آقای روحانی داشته است، نگران‌کننده است. از این رو دولت باید به مطالبات جامعه توجه داشته باشد. در جریان مجلس دهم متاسفانه همراهی دولتی‌ها را با فراکسیون امید شاهد نبودیم.

 همین مساله و عدم موفقیت فراکسیون امید در برخی مسائل باعث شد که مخالفین به عنوان برگ برنده از اوضاع استفاده کنند. می‌بینیم که پس از این اتفاق شدت حمله به دولت افزایش یافت. اگر دولتی‌ها با فراکسیون امید همراهی می‌کردند امروز چنین هجمه‌هایی به دولت را شاهد نبودیم. به هر حال برای پیروزی در انتخابات 96 باید انسجامی بین جریان دولت و اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد. این انسجام نمی‌تواند یک جاده یک طرفه باشد، بلکه هر دو طرف باید تلاش کنند که به قواعد ائتلاف‌های سیاسی پایبند باشند.

ائتلاف در تمام دنیا چارچوب مشخصی دارد که باید این چارچوب رعایت شود. در غیر این صورت ائتلاف‌ها نمی‌توانند پایدار باشند. با این حال دولت دستاوردهای خوبی داشته است که باید مورد توجه قرار داد. دولت در برخی حوزه‌های کشور به موفقیت‌هایی دست یافت. در حوزه‌های دیپلماسی، فرهنگی و اقتصادی وضعیت بهتری را نسبت به دولت پیشین شاهد هستیم. لیکن می‌توان از این فرصت استفاده‌های بیشتری هم داشت.



      
ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در روزنامه اعتماد نوشت: روحانی در سال 92 با طرح شعارها و توجه به مطالبات اکثریت شهروندان روی کار آمد. مردم با تصور اینکه این برنامه‌ها قابل تحقق است به روحانی رای دادند.
ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در روزنامه اعتماد نوشت: روحانی در سال 92 با طرح شعارها و توجه به مطالبات اکثریت شهروندان روی کار آمد. مردم با تصور اینکه این برنامه‌ها قابل تحقق است به روحانی رای دادند.

 همچنین اصلاح‌طلبان با متقاعد کردن آقای عارف به کناره‌گیری از روحانی حمایت کردند و او به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد. اگر بخواهیم ببینیم امروز به چه میزان از برنامه‌ها و مطالباتی که جامعه داشت جامه عمل پوشانده شده، به وضوح می‌توان دید هر جا که آقای روحانی از نیروهایی که به برنامه‌های دولت اعتقاد داشتند، استفاده کرده برنامه‌های آقای روحانی تا حد زیادی محقق شده است.

مصداق بارز آن دیپلماسی و وزارت امور خارجه است. با توجه به اینکه ظریف به برنامه‌هایی که روحانی دنبال می‌کرد معتقد بود توانست در مذاکرات هسته‌ای به توافق با کشورهای قدرتمند جهان برسند. در دیگر حوزه‌هایی چون عرصه سیاسی نمی‌توان وضعیت کشور در دوره آقای روحانی را با دولت پیشین مقایسه کرد. فضا به نسبت بهتر شده است و شاهد تحولی ساختاری در این حوزه هستیم. لیکن با توجه به مطالباتی که جامعه دارد و برنامه‌هایی که آقای روحانی در سال 92 مطرح کرد انتظار بود کسانی که درهیات دولت قرار می‌گیرند، کسانی باشند که معتقد به سیاست‌های دولت باشند تا بتوانند درپیشبرد این برنامه‌ها گام‌های جدی و اساسی بردارند.

 سنگ اندازی‌ها، مخالفت‌ها و موانعی که آقای روحانی با آن درگیر است بر کسی پوشیده نیست. لیکن مردم باید احساس کنند که دولت در آن مسیری که وعده داده شده گام برمی‌دارد. نیروهایی که در حوزه‌های مختلف پرچمدار برنامه‌های روحانی هستند می‌توانستند توانمند‌تر باشند. مردم مطالبات جدی در عرصه اقتصادی دارند و با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه هستند و لذا انتظاراتی از دولت داشتند که به نحو مطلوب محقق نشده است. شاید بخشی از دلایل این امر به این موضوع برمی‌گردد که دولت از نیروهای دارای توان لازم استفاده نکرده است. در حوزه سیاسی نیز اگر چه گشایشی به وجود آمده و فعالیت احزاب و تشکل‌های مدنی بسیار بهتر از زمان دولت پیشین است اما همچنان دولت می‌توانست بسیار بیش از آنچه هست از اختیارات خود برای بهبود این حوزه بهره بگیرد.

در حوزه فرهنگی گام‌های خوبی از سوی دولت برداشته شده است اما کافی نیست. با سر کار آمدن مجلس دهم آقای روحانی این فرصت را دارد که از نیروهای توانمند‌تری در کابینه بهره گیرد. مجلس نهم در تشکیل کابینه دولت روحانی موانعی را ایجاد کرده بود. در سال 95 این امید به وجود آمد که دولت در ساختار کابینه تغییراتی انجام دهد. اکنون مانع برطرف شده است و انتظار این است که آقای روحانی خانه تکانی انجام دهد تا هم مردم دلگرم‌تر شوند و با صندوق‌های رای قهر نکنند و هم عقبه رای آقای روحانی یعنی اصلاح‌طلبان بتوانند همچنان بر کاندیداتوری آقای روحانی وفاق داشته باشند.

 توفیق آقای روحانی در دوره دوم در گرو این دو امر است. اینکه مشارکت مردمی بالا باشد و مردم با صندوق‌های رای قهر نکنند و همچنین اینکه اصلاح‌طلبان همچنان از دولت حمایت کنند. هر یک از این دو مساله اتفاق نیفتد به ضرر آقای روحانی در انتخابات سال96 خواهد بود. این اتفاقات در کنار تلاش‌هایی که مخالفین دولت انجام می‌دهند که برای بار اول رییس‌جمهور تک‌دوره‌ای باشد و با توجه به درصد رایی که در دوره اول آقای روحانی داشته است، نگران‌کننده است. از این رو دولت باید به مطالبات جامعه توجه داشته باشد. در جریان مجلس دهم متاسفانه همراهی دولتی‌ها را با فراکسیون امید شاهد نبودیم.

 همین مساله و عدم موفقیت فراکسیون امید در برخی مسائل باعث شد که مخالفین به عنوان برگ برنده از اوضاع استفاده کنند. می‌بینیم که پس از این اتفاق شدت حمله به دولت افزایش یافت. اگر دولتی‌ها با فراکسیون امید همراهی می‌کردند امروز چنین هجمه‌هایی به دولت را شاهد نبودیم. به هر حال برای پیروزی در انتخابات 96 باید انسجامی بین جریان دولت و اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد. این انسجام نمی‌تواند یک جاده یک طرفه باشد، بلکه هر دو طرف باید تلاش کنند که به قواعد ائتلاف‌های سیاسی پایبند باشند.

ائتلاف در تمام دنیا چارچوب مشخصی دارد که باید این چارچوب رعایت شود. در غیر این صورت ائتلاف‌ها نمی‌توانند پایدار باشند. با این حال دولت دستاوردهای خوبی داشته است که باید مورد توجه قرار داد. دولت در برخی حوزه‌های کشور به موفقیت‌هایی دست یافت. در حوزه‌های دیپلماسی، فرهنگی و اقتصادی وضعیت بهتری را نسبت به دولت پیشین شاهد هستیم. لیکن می‌توان از این فرصت استفاده‌های بیشتری هم داشت.



      
<      1   2   3   4   5   >>   >